شناسهٔ خبر: 17210 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته هوای پاک؛

کارگاه آموزشی محیط زیست و دولت سبز ویژه کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد

نشست کارگاه آموزشی محیط زیست و دولت سبز به مناسبت هفته هوای پاک ویژه کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برای کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، جواد اسلامی محمدی مدیر توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص این کارگاه آموزشی که در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، گفت: این دوره آموزشی با همکاری سازمان محیط زیست استان به مدت چهار ساعت برگزار شد.

وی به اهمیت نقش هر فرد در حفظ هوای پاک اشاره کرد و گفت: باید حس مسئولیت‌پذیری برای مباحث محیط زیستی در اقشار مختلف جامعه ایجاد شود.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و آموزش در خصوص مباحث محیط زیست، تصریح کرد: اگر قرار است محیط زیست، بستر توسعه پایدار باشد باید به همه جنبه‌های آن احترام بگذاریم و با تغییر الگوی مصرف و تولید زباله کمتر از خودمان شروع کنیم.

مدیر توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: توسعه فرهنگ پیاده روی و استفاده از دوچرخه و نیز حمل و نقل عمومی در جامعه و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استقرار مدیریت سبز در دستگاه‌های دولتی با اصلاح الگوی مصرف، کاهش مصرف انرژی و استقرار جامع دولت الکترونیک می تواند بسیار اثربخش باشد.

شایان ذکر است کارشناسان سازمان محیط زیست استان به عنوان مدرسان این دوره مباحثی را در خصوص ضرورت حفظ محیط زیست و دولت سبز ارائه دادند.

گفتنی است در این دوره آموزشی یکصد نفر از نفر از کارکنان راه و شهرسازی خراسان رضوی شرکت داشتند.

نظر شما